Föreningen

Generatorn är en bostadsrättsförening i centrala Ludvika. Föreningen består av 5 byggnader med totalt 109 lägenheter. Till föreningen hör även flera parkeringsplatser, garage samt gemensamma utrymmen.

Byggnaderna uppfördes 1954-1956 och är ritade av arkitekten Ernst Grönwall.

Byggnadernas totalyta är enligt taxeringsbeskedet 10 993 kvadratmeter, varav 6 121 kvadratmeter utgör bostadsyta och 418 kvadratmeter utgör lokalyta.

Byggnadernas uppvärmning är fjärrvärme.

Föreningens stadgar uppdaterades 2018, du hittar dessa här.

Föreningens trivselregler hittar du här.

För medlemmar finns en rad förmåner så som bastu, gym och relaxavdelning att tillgå.

Föreningen har avtal med HSB MälarDalarna gällande ekonomisk förvaltning och fastighetsskötsel.

Här har du nära till det mesta. Högbergets elljusspår ligger ett stenkast bort. Du har även gångavstånd till ABB, skolor, dagis samt Ludvika centrum. En promenad bort hittar du även det expansiva handelsområdet på Lyviksberget med butiker som Rusta, Elgiganten samt Coop.